De senaste veckorna

Posted on

Hej vänner! Nu var det ett tag sedan jag gav något livstecken här. Av förklarliga skäl kanske; jag kom hem från USA i tisdags och har sedan dess haft en hel del att läsa och stå i. För att sammanfatta vad som hänt i mitt liv på senaste så bjuder jag in er i min kamerarulle en stund. Vi börjar med en bild från igår ↴

Jag och syster var på gasque! Utrikespolitiska föreningen i Uppsala fyllde nämligen 70 år.

Från det ena till det andra: spolar vi tillbaka tre veckor så befann jag mig i Berlin. Jag var där en natt för att träffa pappa och gå på ett demokratievent, för att dricka cappuccino och läsa.

Sen hade jag en knapp vecka hemma. Umgicks med vänner, vaknade till soluppgång, lagade matlådor.

Den sista mars satte vi oss på flyget, jag och syster. Tio timmar senare landade vi i…

…San Francisco! Mamma och pappa mötte oss på flygplatsen och så var vi återförenade ett par dagar, hela familjen. Vi hyrde cyklar och trampade över Golden Gate Bridge, njöt av solskenet, promenerade omkring och åt god mat.

Frukost på Nourish Café. Skulle vilja äta jämnt.

En bokhandel jag fastnade i ett bra tag. City Lights vill jag minnas att den hette.

Det var så fint att få upptäcka staden och samtidigt hinna umgås.

På påskaftonen åt vi middag på Greens, en fantastisk vegetarisk restaurang vid vattnet.

Vi stannade tre nätter, för att sedan fortsätta mot San José där vi spelade kort på golvet i motellrummet och shoppade på Whole Foods istället för att gå ut och äta. Någonstans här under resan blev jag sjuk.

Den tredje april, en tisdag, tog vi tåget söderut. Elva timmar längs kusten, innan vi kom fram i…

…Los Angeles! Jag spenderade en dag med min familj och sade sedan hejdå för att bege mig mot UCLA, där min kära LA-vän Lena studerar konst sedan två år tillbaka.

En av mina bästa personer i denna värld. Det var så fint att återförenas efter två år. Jag stannade i fyra dagar på college, hängde med på föreläsningar och fester, cyklade längs strandpromenaden i Santa Monica.

Sen plötsligt: hemma i Uppsala igen. Vi reste den nionde, via Oakland, och kom fram mitt på dagen den tionde. Vi var relativt försonade från jetlag båda två, tack och lov, för på onsdagsmorgonen hade jag åter seminarium och syster jobb.

Ett välfyllt kylskåp, hemmafrukostar och en lägenhet vi trivs så himla bra i. Vardagen där vi har olika saker för oss men alltid träffas på kvällen. Studier och vardagsbestyr. Vänner. Vår ute. Ny kraft.

En väldigt lyckad USA-resa men också väldigt fint att komma hem.

I onsdags var jag på Biofoods trettioårskalas! I min senaste video på 123on visar jag vad som gömde sig i den goodiebag jag fick med mig hem efter dagen:

Så. Det blev minsann en gedigen lägesuppdatering. Nu är jag i fas.

Ha en fin helg, kära ni!