The perfect banana pancake

Posted on
 
Steg 1. Mixa en banan med 1-2 ägg. Då har du grunden till en bananpannkaka! Blanda sedan gärna i lite olika frön för mer fyllighet, kanske lite vanilj/kanel och eventuellt lite fiberhusk för ett mer lätthanterlig smet. Chiafrön, linfrön och färskmalen vanilj boostar denna pannkaka och bifogar näringsämnen samt smak. 
 
 
Steg 2. Sätt på en platta på högsta värme, hetta upp en klick kokosolja i en tunn stekpanna och sänk sedan värmen till medelvärme (viktigt, annars blir det bara bränt mos), samt vänta en stund för temperaturen att gå ner, innan du häll i smeten i pannan. Låt steka på ena sidan tills pannkakan börjat bli fast, men absolut inte torr. 
 
 
Steg 3. Vänd på pannkakan. Låt steka en ytterst kort stund på andra sidan och lägg på en tallrik.
 
 
Steg 4. Toppa! Gott med bär, frukt, frön, rostade kokosflingor, nötter, kvarg, keso, nötsmör, kanel, kokos, yoghurt, agavesirap – you name it, typ vilken topping som helst utgör en mumsig bananpannkaksfrukost.
 
  • Dela

0 kommentarer

  1. olivias | mode, foto & vardag says:

    såå fin blogg du har!

    -Lust med ett bloglovin byte? Kram

  2. ida foto. ♛ says:

    såååå himla gott! :’D

Lämna en kommentar

Din e-post kommer inte att publiceras.